Menu
Winkelwagen

Veelgestelde vragen

Bestelling plaatsen 
stap 1: Plaats de artikel(en) in je winkelmand.
stap 2: Vul je persoonlijke gegevens in (als je al ingelogd bent sla je deze stap over). Check bij de volgende stap wel even of je adres klopt.
stap 3: Kies een betaalwijze de betaalwijze die bij je past.
Stap 4: Controleer je bestelling of alle gegevens goed zijn ingevuld. Heb je een kortingscode? Vul deze dan nu in.
Stap 5: Door op de knop bestelling afrekenen te klikken kom je op het betaalscherm en is je bestelling geplaatst. 

Alle genoemde bedragen in onze shop zijn inclusief BTW.

Wil je een bedrijfsbestelling plaatsen en is je bedrijf gevestigd in het buitenland (ICP-levering)? Hiervoor is een geldig BTW (VAT)-nummer een vereiste.

Bestelling volgen
Weten waar je bestelling op dit moment is? Als we je bestelling hebben verstuurd krijgt je een mail van met daarin een track & trace code.
Heb je bij ons een account aangemaakt dan kun je deze code ook terug vinden bij het overzicht van je bestellingen.

Bestelling annuleren
Het verkeerde artikel of kleur gekozen, of gewoon van gedachten veranderd?

Annuleren doe je zo:

Stuur een mail naar klantenservice@zolio.nl. Vergeet niet je ordernummer te vermelden. 
Hebben we je bestelling al verstuurd? Geef je pakket bij bezorging direct weer mee aan de bezorger. Dit werkt net zo goed.

Bestelling niet ontvangen

Heb je jouw bestelling niet ontvangen en heb je bij ons een account?

Dan kun je de status van je bestelling zelf controleren.
Is je bestelling niet zichtbaar? Dan hebben we je bestelling helaas niet goed ontvangen. Plaats je bestelling opnieuw.
Is je bestelling wel zichtbaar? Dan kan het zijn dat we de betaling (nog) niet hebben ontvangen of dat een artikel onvoldoende op voorraad is. Je kunt de status van je bestelling bekijken via bestellingen. Neem met ons contact op als je na twee werkdagen hier geen verandering in ziet. Is de betaling mislukt dan moet je de bestelling opnieuw plaatsen. 

Is je bestelling al wel verzonden? Kijk dan via de track & trace code waar je bestelling is. Lijkt het pakket te lang onderweg neem dan contact op met ons op via klantenservice@zolio.nl. Vergeet niet je ordernummer te vermelden.

Heb je jouw bestelling niet ontvangen en  geen account bij ons aangemaakt? 

Controleer of je van ons wel een bevestigingsmail van je betaling hebt ontvangen. Als je deze niet hebt ontvangen is de betaling waarschijnlijk niet gelukt of nog niet bij ons binnen. Heb je gekozen voor overschrijving dan kan het soms wel 3 werkdagen duren voordat wij het geld binnen hebben. Heb je vragen over de betaling van je bestelling neem dan contact met ons op via klantenservice@zolio.nl. Vergeet niet je ordernummer te vermelden. 
Heb je al een bericht gehad dat de bestelling verzonden? Kijk dan via de track & trace code waar je bestelling is. Lijkt het pakket te lang onderweg neem dan contact op met ons op via klantenservice@zolio.nl. Vergeet niet je ordernummer te vermelden.

Bezorgkosten
Bij een bestelling vanaf 99,- is de bezorging in Nederland, Duitsland en België gratis. Een overzicht van all onze verzendtarieven kunt u vinden op de pagina verzendkosten.

Retourneren is, met een verzendlabel van ons, binnen 14 dagen altijd gratis.

Veilig winkelen

Bij de webshops van Zolio B.V. winkel je veilig en betrouwbaar. Voor het verzenden van gevoelige informatie (zoals je betaalgegevens), gebruiken we een beveiligde internetverbinding.

Hoe je dit ziet? Nou, de URL begint met https:// in plaats van het normale http://. De letter ‘s’ staat voor ‘secure’ (veilig). Bovendien zie je ook nog een klein slotje in de adresbalk staan en kleurt de adresbalk groen. Wanneer je bij ons shopt, zie je in de URL dus altijd: https:// gevolgd door de shopnaam staan.

Bescherming persoonlijke gegevens

Wij gaan zorgvuldig om met je persoonlijke gegevens. Alle pagina’s, dus ook de pagina’s waarop je je gegevens invult of bekijkt, zijn goed beveiligd. Dit zie je aan het slotje in de adresbalk en aan de URL die begint met https://. Meer informatie kunt u vinden in onze Privacyverklaring 

Phishing voorkomen
Ons advies: houd je klantnummer, wachtwoord en andere accountgegevens voor jezelf. Wij zullen je nooit via e-mail vragen om je persoonlijke gegevens. Gooi mailtjes die je niet vertrouwt meteen weg. Klik nooit op de links in deze zogenaamde phishing e-mails. Zo voorkom je dat er fraude kan worden gepleegd met internetbankieren, pinpassen, creditcards of jouw identiteit.

Levertijd
Bestel en is het artikel direct leverbaar? Dan versturen we je bestelling op werkdagen binnen 24 uur. Vaak heb je in Nederland je bestelling de volgende dag al in huis. In België duurt dat vaak een dag langer. Bestellingen vanaf 99,- bezorgen we in Nederland en België gratis. We kunnen je bestelling ook afleveren in alle andere landen van Europa. Je moet er dan wel rekening mee houden dat de levertijd soms wel meer als een week kan bedragen en we ze niet gratis kunnen versturen. 

We vermelden bij elk artikel de levertijd. Als we de artikelen niet op voorraad hebben kan je deze gewoon bestellen. We nemen je bestelling in backorder. We zullen ons uiterste best doen om je bestelling zo snel mogelijk te leveren.

Heb je vragen over de levertijd of een speciale wens dan kan je dit aangeven bij het afronden van je bestelling bij opmerkingen. Ook kun je altijd contact met ons opnemen als je een vraag hebt over de levertijd van een artikel via klantenservice@zolio.nl  

Bezorgadres en moment kiezen
Als je een bestelling plaatst,kan je ook ergens anders laten bezorgen. Als je dit wilt dan moet je het vinkje dat staat voor: mijn factuur-en afleveradres zijn hetzelfde, even uitzetten. je kunt nu een ander afleveradres opgeven.

Hebben we je bestelling al verzonden?  Dan kan je het afleveradres wijzigen bij de vervoerder via de track & trace code die je via de mail hebt ontvangen.

Zelf pakket ophalen
Het ophalen van een bestelling is uitsluitend op afspraak mogelijk. U kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice.

Pakket volgen
Weten waar je bestelling op dit moment is? Als we je bestelling hebben verstuurd krijgt je een mail van met daarin een track & trace code.
Heb je bij ons een account aangemaakt dan kun je deze code ook terug vinden bij het overzicht van je bestellingen.

Pakket is niet bezorgd
Soms pakt de bezorging niet uit zoals we zouden willen. Dit kun je doen als…

De vervoerder niet is langsgekomen
Als we je bestelling hebben verstuurd krijgt je een mail van met daarin een track & trace code. Heb je bij ons een account aangemaakt dan kun je deze code ook terug vinden bij het overzicht van je bestellingen. Je kunt hier de status van je pakket bekijken. Neem contact met klantenservice@zolio.nl op als je na drie werkdagen nog steeds niks hebt ontvangen.

Je de bel niet gehoord hebt of niet thuis was?
De bezorger laat een kaartje achter in je brievenbus. Hierop staat of het pakket op een andere dag wordt aangeboden en hoe je zelf een andere bezorgtijd of afleveradres kunt doorgeven.

Niet alle bestelde artikelen zijn geleverd. 

Staan de artikelen wel allemaal vermeld op de factuur/pakbon? Dan zou alles in het pakket moeten zitten. Neem contact met klantenservice@zolio.nl op als dit niet het geval is.

Waarom bezorgen soms iets langer duurt
Soms duurt bezorgen iets langer. Zie hieronder een aantal redenen.

Op de Waddeneilanden bezorgen we, in verband met de bootovertocht soms 1 dag later.
Beperkte bereikbaarheid van een binnenstad of bezorging op een camping.
Feestdagen kunnen van invloed zijn op de bezorging.
We te maken hebben met een technische storing en geen bestellingen kunnen klaarzetten.
Ook kan het door enorme drukte voorkomen dat we wat vertraging in het klaarzetten van bestellingen oplopen.

Betaalwijzen

Betaal zoals jij dat het liefst doet:

  • iDEAL
  • PayPal
  • Creditcard
  • Afterpay
  • Klarna
  • KBC-betaalknop
  • Bancontact
  • Belfius
  • EPS
  • Sofort-banking
  • ING-Homepay
  • Giropay
  • SEPA Overboeking


Aangeboden betaalwijzen kunnen per land verschillen. 

Alle betalingen gebeuren binnen een beveiligde betaalomgeving en zijn gratis.

Alle genoemde bedragen in onze shop zijn inclusief BTW.


meer informatie over deze betaalmethoden kunt u hier vinden.


Betaling mislukt

Is bij het afrekenen je betaling mislukt?

Dan kan je opnieuw proberen je bestelling af te rekenen. Eventueel met een andere betaalwijze.

Je kan ook het bedrag overmaken op onze bankrekening. Begunstigde: Zolio B.V.,IBAN: NL13RABO0136987974, BIC: RABONL2U, gebruik als betalingskenmerk je bestelnummer. Zodra we het bedrag op onze rekening hebben ontvangen dan krijg je hiervan bericht.

Contact opnemen met ons is niet nodig. Bestellingen met een mislukte betaling nemen wij niet in behandeling.

Wel betaald en geen bericht?

Heb je betaald, maar van ons na 4 werkdagen nog steeds geen bevestiging ontvangen dat je bestelling in behandeling is genomen? Er dan waarschijnlijk wat misgegaan met de verwerking van je betaling. Controleer eerst of het geld wel is afgeschreven of weer teruggestort is op je rekening.

Als het geld wel is afgeschreven en niet is teruggestort neem dan contact met ons op via klantenservice@zolio.nl. Vergeet niet om de besteldatum en je ordernummer in de mail te zetten. We kunnen dan snel uitzoeken waarom we je betaling nog niet hebben ontvangen of hebben verwerkt. 


Factuur

De factuur wordt meegestuurd met uw bestelling of u ontvangt deze per mail.

Een kopie van de factuur kunt u aanvragen via klantenservice @zolio.nl


Bankgegevens Zolio BV.

Begunstigde: Zolio B.V.
Betalingskenmerk: Uw bestelnummer
IBAN: NL13 RABO 0136 9879 74
BIC: RABONL2U



Zo werkt gratis retourneren

Bevalt een artikel toch niet zo goed als je had verwacht? Kan gebeuren. Bij ons is retourneren gratis.  Je moet hiervoor wel gebruik maken van het verzendlabel dat wij je toesturen.
Je hebt 14 dagen om je artikel(en) te retourneren.

Meld je retour aan
Aanmelden doe je het eenvoudigst door het indienen van een retouraanvraag op onze website. Een e-mail sturen mag natuurlijk ook. Vul wel altijd je ordernummer in. We sturen je een ontvangstbevestiging een link waarin je een verzendlabel kunt downloaden.

Print het verzendlabel uit.

Als het downloaden niet gelukt is neem dan contact met ons op via klantenservice@zolio.nl. We mailen dan een nieuw verzendlabel naar je toe.

Pak je retour zorgvuldig in.

Doe de artikelen in de bijbehorende verpakkingen en stop alles zoveel mogelijk in één doos. Vul het retourformulier in en stop die in de doos zo help je ons om je retour sneller af te ronden.

Breng het pakket naar een postkantoor bij je in de buurt 
Je ontvangt een bewijsje met je track & trace code. Zo kun je de reis van je retour volgen.

Ruiling of je geld terug binnen 7 dagen. Nadat we je retour hebben ontvangen controleren we deze zo snel mogelijk. Hebben we met elkaar afgesproken dat we het artikel omruilen dan regelen we dat meteen. Als je je geld terug wilt hebben dan storten we dat binnen 5 werkdagen terug.

Retour volgen

Weten of je retour goed bij ons is aangekomen?  Kijk op het retourbewijsje dat je hebt ontvangen hoe je dit kunt doen. Wij sturen je ook een mail als het pakket bij ons is aangekomen.
Heb je bij ons een account aangemaakt dan kan je daar de status van je retourzending volgen.

Retourvoorwaarden
Je mag artikelen binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Dat is jouw ‘herroepingsrecht’. Dit betekent dat nadat je binnen de bedenktijd (een termijn van 14 dagen) een besluit hebt genomen of je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, nog 16 dagen de tijd hebt om de artikelen terug te sturen.

Je kunt het artikel alleen terugsturen als:

het artikel compleet is.
het in de - voor zover mogelijk - originele staat is en in de fabrieksverpakking zit.*

*Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel beschadigt hebt, mogen we je aansprakelijk stellen. 

Retourneren is niet mogelijk voor:

artikelen die op jouw initiatief zijn aangepast.

Terugstorting bij retour
Je geld terug binnen 7 dagen
Nadat we je retour hebben ontvangen storten we binnen een week je geld terug.

Ik kan niet inloggen
Als je niet kunt inloggen, controleer of je het e-mailadres juist hebt ingevoerd.
Krijg je de melding 'e-mailadres onbekend' dan betekent dit vaak dat je nog geen account hebt.
Krijg je de melding 'e-mailadres al in gebruik', dan is er al een account met jouw e-mailadres. Ben je je wachtwoord vergeten? Vraag een nieuw wachtwoord aan. Je ontvangt dan een e-mail met een link om een nieuw wachtwoord aan te maken.
Als je nog steeds niet kunt inloggen, neem dan contact met ons op via een mail naar klantenservice@zolio.nl

Uitloggen
Log voor je eigen privacy en veiligheid uit nadat je onze website hebt bezocht, zodat een ander niet bij jouw persoonlijke gegevens kan. Bovenaan iedere pagina kun je uitloggen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Klik op de link "inloggen'. Deze link vindt je rechts boven op het scherm.
U komt nu in het inlogscherm.
Klik op de link : ' Wachtwoord vergeten'.
Vul je e-mailadres in en klik daarna op 'verder'
Je ontvangt van ons per e-mail met daarin een link om je wachtwoord te vernieuwen.

Hoe wijzig ik mijn gegevens of voorkeuren?
De meeste wijzigingen kun je zelf doorgeven via Mijn account. Lukt dit niet dan kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Mijn privacy

Wij gaan zorgvuldig om met je persoonlijke gegevens. Alleen de hoogst noodzakelijke gegevens om je bestelling te kunnen verwerken en te laten afleveren worden verstrekt aan derden. De gegevens die we van je hebben vallen onder de Wet Bescherming Persoonsgegevens. 

Heb je bij ons een account aangemaakt dan kun je na het  inloggen al de je gegevens inzien, opvragen en wijzigen onder Mijn privacy. heb je geen account dan kun je deze opvragen via klantenservice@zolio.nl

In onze privacyverklaring vind je meer informatie over hoe we met jouw gegevens omgaan.

code